Utrzymajmy limity prędkości

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    Utrzymajmy limity prędkości

    myślę, że sklepach z częściami jest tak samo
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    Utrzymajmy limity prędkości

    Propozycja podniesienia limitu prędkości na niektórych ulicach naszej stolicy do 80 km/h spotkała się z natychmiastowym odzewem inicjatywy "Partnerstwo dla bezpieczeństwa drogowego". Poniżej prezentujemy otwarty list, jaki został wystosowany przez członków inicjatywy.

    "Firmy i organizacje, zrzeszone w inicjatywie "Partnerstwo dla bezpieczeństwa", ze zdumieniem i niedowierzaniem przyjmują doniesienia medialne, jakoby Komenda Stołeczna Policji zaproponowała podniesienie dopuszczalnej prędkości na niektórych warszawskich ulicach do 80 km/h.

    Pragniemy przypomnieć, że ograniczenie prędkości na obszarze zabudowanym do 50 km/h jest powszechnie akceptowane i stosowane w Europie. Podwyższanie dopuszczalnej prędkości na obszarach zabudowanych stosowane jest tylko w przypadku autostrad i dróg szybkiego ruchu, posiadających bezkolizyjne skrzyżowania, ale i w tym przypadku na tego typu drogach prowadzących przez obszary silnie zurbanizowane stosowane są ograniczenia do ok. 70-80 km/h. Chodzi bowiem o zmianę subiektywnej oceny prędkości przez kierowców włączających się następnie do ruchu na normalnych miejskich ulicach, a także o zmniejszenie hałasu, powodowanego przez szybki ruch pojazdów samochodowych. Warto też dodać, że w wielu europejskich miastach coraz powszechniej stosowane są ograniczenia prędkości do limitów poniżej 50 km/h.

    Propozycja zwiększenia dopuszczalnej prędkości na warszawskich ulicach (np. Puławskiej, Pileckiego, Sobieskiego itd.) z wieloma skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych świadczy o braku zrozumienia tematu przez jej autorów. Polska przoduje w UE pod względem liczby wypadków drogowych z ofiarami w ludziach, a także wypadków z udziałem pieszych. Zwiększenie dopuszczalnej prędkości w Warszawie jeszcze bardziej pogorszy obecną sytuację. Ponadto zwiększenie dopuszczalnej prędkości w warunkach miejskich nie zmniejsza zasadniczo czasu przejazdu ze względu na istniejące ograniczenia takie jak światła, przejścia dla pieszych, skrzyżowania, korki, powoduje za to zwiększoną ilość kolizji.

    Teza, jakoby istniejące ograniczenia powodowały lekceważenie przepisów jest z gruntu fałszywa; lekceważenie przepisów spowodowane jest brakiem odpowiedniej edukacji i egzekwowania prawa przez powołane do tego służby, a co gorsza lekceważeniem przepisów ruchu drogowego przez samych stróżów prawa.

    Apelujemy do władz m. st. Warszawy o nie uleganie głosom populistów i utrzymanie istniejących limitów prędkości."
    [mojeauto.pl - link]
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • Purchawa
      Admin
      S_OCP Member
      • 2004
      • 8007

      #3
      A ja apeluje do tej organizacji, o zajecie sie czyms konstruktywnym co faktycznie spowoduje dzialania majace na celu poprawe bezpieczenstwa drogowego :!:
      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

      STOP ECO-TERRORISM!

      Komentarz

      Pracuję...